Min cykelresa till Peking för att vädja för Falun Dafa

Facebook Logo LinkedIn Logo Twitter Logo Email Logo Pinterest Logo
I slutet av sommaren år 2000 cyklade jag ensam till Peking för att fredfullt vädja om rättvisa för Falun Dafa. På grund av min ytliga förståelse av Falun Gongs principer, arresterades och sändes tillbaka till min hemstad. Jag klarade inte att behålla mina upprätta tankar så bra och misshandlades en hel del. Senare tänkte jag flera gånger att jag skulle fara till Peking igen, men på något sätt klarade jag inte av det. Det var inte förrän i slutet av 2001 som jag kände mig redo att åka för att vädja igen. Jag tog inte någonting med mig förutom ett par hundra Yuan. Jag förstod att jag skulle bli utfrågad om jag åkte tåg och eftersom jag inte hade något officiellt ID-kort (mitt ID-kort hade blivit konfiskerat av polisen) beslutade jag att åka på min gamla cykel till Peking. Så jag påbörjade resan som var över 300 km lång. På vägenfick jag utstå många svårigheter. Det var sent i oktober och det var riktigt kallt. Jag var tvungen att trotsa både kyla och vind och utan något ställe att sova på under natten. Allt detta hjälpte emellertid bara till att stärka min beslutsamhet att upprätthålla Falun Gongs principer.

Eftersom jag inte hade något ID-kort och således inte kunde ta in på hotell (i Kina behöver man vanligtvis en officiell ID-handling för att ta in på hotell.), hade jag tagit med mig en tunn plastpresenning och planerade att tillbringa natten utomhus. Första natten på min resa hittade jag en sandgrop. Jag rullade ihop presenningen till en cylinder och stack ner den i gropen. Sedan arbetade jag min väg ner i gropen. Men plastpresenningen kunde inte hålla kvar värmen och temperaturskillnaden mellan ut- och insidan av gropen gjorde att fuktigheten i luften kondenserades och mina kläder blev genomvåta.

Jag fortsatte cykla den andra dagen. Jag beslutade att tillverka en banderoll. I en affär som låg vid vägen köpte jag lite rött tyg och en hink med gul färg. Den kvällen råkade jag hitta ett litet hotell som inte begärde någon identitetshandling. Något som var ännu bättre var att jag var den ende gästen i ett fyrabäddars-rum, vilket skapade ett perfekt tillfälle för mig att göra banderollen. Jag använde trädgrenar som pensel och med den gula färgen skrev jag tecknen ”Falund Dafa är bra” på det röda tyget.

Den tredje morgonen passerade jag några slagord som förtalade Falun Dafa på muren längs motorvägen. Jag tänkte för mig själv, ”På hemvägen måste jag ta bort dessa slagord.”

Jag anlände till Pekings förorter mitt på dagen. Det var många kontrollplatser framför hotellen och på gatorna. Var skulle jag kunna vara på natten? Sedan kom jag på att fråga Läraren om han kunde vara snäll och hjälpa mig. Snart fann jag ett buskage i närheten, omgivet av torrt gräs som var över en meter högt. Jag visste att detta var platsen jag skulle sova på den natten. Under natten drog jag upp en del av gräset och använde det som madrass.

Jag anlände till Himmelska Fridens Torg vid 10-tiden på den fjärde dagen. Jag gick runt torget ett flertal gånger under det att jag sände upprätta tankar (att använda upprätta tankar för att rena sig själv och omgivningen). När jag såg mig omkring såg jag många besökare. När jag märkte att det också fanns många civilklädda poliser där så kände jag lite rädsla. Jag hade aldrig talat ut inför så många människor förut, så jag tog inte fram min banderoll på en gång. Tiden passerade snabbt medan jag tvekade och försökte besluta om jag skulle hålla upp min banderoll eller inte. När jag tittade på min klocka såg jag att den snart var tolv. Vid den tiden var det många turister på torget. Jag tänkte för mig själv att jag inte borde missa ett sådant bra tillfälle.

Jag gick fram till den nationella flaggstången och tog utan att tveka fram min banderoll och höll upp den högt över mitt huvud och ropade ur djupet av mitt hjärta, ”Falun Dafa är bra” ”Falun Dafa är upprätt” ”Ge tillbaka Falun Dafas goda rykte.” Banderollen med sina lysande gula tecken på den röda bakgrunden var mycket iögonfallande. Mina rop var så höga att de lyckades skrämma iväg all ondska. Mitt sinne var mycket lugnt och jag ropade medan jag höll upp banderollen högt och gick omkring. Inte någon av poliserna lade märke till mig. När jag lämnade torget stoppade jag undan min banderoll och återvände tryggt till min cykel.

På min resas femte dag återvände jag till hotellet där jag bott tidigare. När jag tänkte på att slagorden längs motorvägen inte hade tagits bort, beslutade jag att stanna ytterligare en natt på hotellet. Nästa morgon var gryningen dimmig och grå så jag åkte till stället där slagorden var och målade över de dåliga tecknen. Sedan lade jag till ytterligare ett tecken, så att orden som nu var skrivna på muren löd ”Falun Dafa är bra.”

När jag ser tillbaka på min resa så känner jag att allt jag gjorde var exakt det jag skulle göra.

(Författaren dikterade denna historia för en medutövare som skrev ner det för att dela med resten av oss.)

Översatt från: http://clearharmony.net/articles/200302/10381.html

* * *

Facebook Logo LinkedIn Logo Twitter Logo Email Logo Pinterest Logo

Ni är välkomna att skriva ut och sprida allt innehåll på Clearharmony, men uppge gärna källan.